Tännään oon korjannu ulukoiluhousut. Niissä oli sauma ratkennu jo aikoja sitten, mutta enpä oo saanu aikaseksi ennen tätä päivää niitä korjata. Korjasin housut käsin ompelemalla ku hermot ei olis kuitenkaan riittänyt irroittamaan vuorta että saa ompelukoneella surautettua sisäpuolelta ja sitten taas olis pitäny ommella se vuoriverkkokangas kiinni ja kaikkee.. Siinä olis voinu olla kanssaihmiset hätää kärsimässä ku mä en oo mikään buddhamaisen hyväntuulinen ompelukoneen kanssa työskennellessäni. Tähän mennessä mukavinta on ollu ommella kartonkia, se kun ei luirua miten sattuu. Oikeestihan mä haluaisin sellaset hermot lahjaksi, että ne pysyis kasassa niinkin paljon, että voisin ihan vaatteitakin tehä ompelemalla.. mutta ei oo vielä mistään paketista tai lahjakassista löytyny parempia ompeluhermoja. :) Niin, niistä housuista vielä.. ihan kauheen kaunis siitä saumasta ei tullu ku ompelin sen siitä päälypuolelta, mutta luotan, ettei tuolla päiväkodin pihalla oo kukaan nii kiinnostunu tuijottamaan mun haaroja, että se näkyis.

Se mitä muuta oon niin toivottomasti pakertanu, oli työhakemus. Taas on aika monta avointa paikkaa auki kaupungilla alalleni niin pittäähän sitä kokkeilla ku kerran hengissä on. Ihan hirviäähän tuo tommosten hakemusten kirjotus on ku ei ihan mikä tahansa lauserakenne mulle kelepaa. Pittää olla virallista muttei silti kapulakieltä ja jotenki se pittää vielä saaha erottummaan muusta massasta. En tiijä erottuuko, mutta se on sen ajan murhe se.

Mitähän muuta. No systerin lapset oli meillä yökylässä. Lauantai aamuna oltiinkin sitten laskemassa mäkeä. Minä kun en pulkkaa ole tarvinnut tähän mennessä nii en oo semmosta hankkinukkaan.. siispä mentiin tyylillä "konstit on monet sano mummo, ku kissalla pöytää pyyhki". Eli jätesäkeillä mentiin ja lujaa. Mukana oli termarissa kuumaa kaakaota ja jemmasta löyty pari pipariakin mukaan. Ja olihan meillä kyllä tosi hauskaa.. Himpulat nauro ku minä syöksyin kiljuen rinnettä alas roskapussilla. :) Eilen ja tänään oonki miettiny, että oonkohan unissani käyny jossain kuntosalilla  jalkaprässissä tai muussa rääkkäyslaitteessa ku on takareidet nii kipiät.. No sitähän se teettää ravata mäkeä ylös ties kuinka monta kertaa. Harvinaisen hassua liikuntaa.

Tänään on ollu tosi kaunis päivä. Käytiin pitkä kävelylenkki miekkosen ja koiruuven kanssa.. oli oikein ihanaa ja jotenkin ihan keväinen olo.. toivottavasti nyt ei vielä kuitenkaan lumet sula ku just tulivatkin.