Vielä yksi kooste tälle illalle ja sitten nukkumaan. Työpäivät on olleet tosi raskaita, mutta antoisia. Nyt on niin kiva työtiimi, että töihin on oikein mukava mennä.

Mutta nyt omena-asiaa:
Kuten jo aiemmin mainitsin, saatiin hirmuinen määrä omppuja miekkosen vanhemmilta.. Nyt niitä on syöty, pakastettu lohkoina ja kuivattu renkaina. Oi, ne ovatkin hyviä. Tässäpä vielä kuvakooste mun kuivausmetodeistani:
 
1894452.jpg
Eli viritin kahdella tapaa: Toisen satsin viipaloin uunipeltille ja uunia lämmiteltiin aina aika-ajoin 50asteeseen ja avattiin luukku raolleen.. Kuivivat kivan ohuiksi ja pikkusen rapsakoiksi. Toinen satsi lähti saunaan kuivatukseen mun upeissa kuivatustelineissä; metalliset varrastikut, jotka viritetty karkkilaatikon ylle maalarinteipillä. Laatikon pohjalla talouspaperi-arkki muka imemässä kosteutta. Olivat parissa päivässä melkein kuivaneet, mutta hetkeksi tökkäsin nuokin uuniin viiteenkymppiin. Tuo purnukka on sitten tän päiväinen ostokseni.. oikeastaan se on siis Juhla Mokan kahvipurnukka, mutta minä aion käyttää sitä noiden omppusiivujen säilytykseen. Mun oli pakko saada tuo purnukka kun ihan pikkusen fanitan Klaus Haapaniemeä kun se on tuon purkin kuosin suunnitellu ja sillä on niin ihania suunnittelutöitä joista minä kovastikovasti tykkään.. (esim. iittalan Taika- astiat).  Ja mä fanitan ihan pikkusen myös yleensäkin peltipurnukoita, kysykää vaikka miekkoselta, se osaa kertoa kauhutarinoita peltipurnukoiden perässä juoksevasta Marionellasta. Ei silti mulla oo vielä mitään muita peltipurnukoita, vaikka niitä kaupoissa kyyläänkin... (Paitsi yks laivalta ostettu karkkipurnukka, jossa on niitä kovia hedelmäpastilleja, mutta siitä ei puhuta ku en mää sais ees syyä karkkia, ja silti syön.) Mutta tiedoksi kaikille, peltipurnukoita otetaan vastaan, kuten myös rahaa, Taika-astioita, rivitalokämppiä ja muuta mukavaa.. jos joku haluaa lahjoittaa. Mutta nyt nukkumaan ja näkemään lisää hullunkurisia unia. Viimeyönä tuli hankittua kolme kännykkää ja seilattua lautalla sinivalaan vierellä.