Siitä taidetaan puhua jo vaikka missä.. naistenlehtien palstoilla ja netissä.. Niitä minäkin olen puuhannut jo puolisen vuotta, enemmän ja vähemmän säännöllisesti. Ja tykkään! Taisteluparina mulla toimii

tämmöinen härveli. Kitchen aidin blenderi. (tuo on kyllä vähän eri näköinen, mallikuva netistä...)

Sinne heitän aamulla (tai jos herään säädyttömän aikaisin, enkä halua herättää kanssakumppania blenderiä huudattamalla teen usein iltapäivällä) enimmäkseen näitä suht samoja aineksia:

1,5dl vadelmia

1 banaani

nyrkillinen tammenlehtisalaattia

1 rkl hunajaa

2 rkl pellavansiemenrouhetta

vettä silleen jonku verran.. miten nyt sattuu kullonki lurahtaan.

 

Olen tehnyt myös extremempiä kokeiluja persikalla, kookosmaidolla, avocadolla jne... Tarvis oikein perehtyä tekemään näitä.. ohjeitahan kyllä löytää netistä ja itsekin voi heitellä mitä haluaapi tuonne..

Nää on tosi hyviä.. vähän epäilin kyllä tuota salaatin laittoa, mutta siellä se menee niin napsakasti alas atominkokoisina paloina. Varsinkin kun tuo nykyinen blenderi on ihanan toimiva vekotin. Entinen tehosekoitin mulla oli Obh Nordican- Chilli sarjaa.. se huusi niin pahalla äänellä että pelkäsin naapureiden soittavan hätäkeskukseen, ja lopulta se alkoi haista "sähkölle" ja terää pitelevät kuulalaakerit hajosi ja terä alkoi raapia lasikannua... siinä vaiheessa luovutin. Vähän aikaa kärvistelin, kun ei ollu varaa ostaa Kitcen Aidia, mutta en halunnut vastaavaakaan kun entinen..siinä oli onkelmia heti uutena. Mutta nyt mulla on tuo, ja tykkään kovasti. :)

Tässä vielä aiheesta lisää:

http://brunssipartio.wordpress.com/2011/06/13/vihersmoothie-aloittaa-energisen-paivan/

http://blogit.mtv3.fi/voisilmapelia/2011/05/02/terveysvaikutteinen-sisaltaa-vitamiineja-ja-kuituja/

http://smoothie.nettisivu.org/

etsi itse lisää. :D

p.s: tämän kirjoituksen anti jäi aika heikoksi.. mutta kannattaa lukia noista linkeistä oikeeta asiaa.. mun pitäs lähtiä töihin. :D